スポンサーサイト


心休まる石鹸 和訳 その2

では昨日のつづき「心休まる石鹸」和訳 その2です。

【原文リンク】http://www.motherearthnews.com/Natural-Health/1998-06-01/Rosemary-Lavender-Soap.aspx

****以下 記事****

I made an infusion with the dried lavender flowers and rosemary leaves. This only took about 10 minutes, and gave me a sneak peak at what my kitchen would smell like all day. Then, I used a double boiler to melt the soap base into liquid form. After this was done, I added the infusion, the oils and some pulverized rosemary leaves. I stirred a little to ensure even distribution, and then immediately poured the liquid into molds. Altogether, this took about 30 minutes.

私は乾いたラベンダーの花とローズマリーの葉で煎じ液を作りました。

これには約10分かかりましたが、それだけでキッチンが一日中香ることが、

私をひそかにうれしくさせました。

そして、私は、石鹸基材を液体に溶かすために二重鍋(蒸し鍋)を使用しました。

これをした後に、煎じ液、オイル、そして粉末にした 少しのローズマリーの葉を加えました。

均等に分けることを確実にするために 少しかきまぜ、それから直ちに

液体を型に注ぎました。 全体のうち、これに約30分かかりました。


Because I couldn’t wait to send away for a good glycerin soap base, I used what I found at a local pharmacy. I don’t know whether it was the quality of the soap or the molds I used, but the one problem I came across was removing the soaps from their molds after they had hardened. The soap is supposed to harden after one hour, but I left mine overnight to ensure that prying them out of the molds would not harm their shape.

良いグリセリン石鹸基材の 取り寄せが待ち切れなかったので、

私は地元の薬局で発見したものを使いました。

それが石鹸の品質か、使用した型によるかは わかりませんが、

私が出くわした問題は、硬くなってから、型から石鹸を取り外すことでした。

石鹸は1時間で堅くなると思われます。

私が、型から苦労して引き出すことで石鹸の形が崩れることがないように、

一晩そのままにしておきました。

For molds, I used small ridged muffin tins. When the soaps hardened, it was very difficult to maneuver them out. The longer I let them sit, the easier it was to get the soap out. Lining the molds with plastic wrap or using a plastic soap-mold might facilitate this procedure.

私は石鹸の型に小さくうねったマフィン型を使いました。

石鹸が硬化した時、そこから取り出すことに苦労しました。

石鹸は長く置いておくにつれ、簡単に取り出せるようになりました。

型にラップを敷くか、プラスチック製の石鹸型を使えば

この手順は簡単になるかもしれません。


Rosemary Lavender Soap Recipe  ローズマリー・ラベンダー石鹸 レシピ

3 cups glycerin soap base  
グリセリン石鹸基材 3カップ

1/4 cup infusion of lavender flowers and rosemary leaves
ラベンダーの花とローズマリーの葉の煎じ液 1/4カップ

1 1/2 teaspoon, lavender oil
ラベンダーオイル ティースプーン1と1/2杯

1/2 teaspoon rosemary oil
ローズマリーオイル ティースプーン1/2杯

1 teaspoon pulverized dried rosemary
乾燥させて細かくしたローズマリー


Combine melted base and herbal ingredients, stir until blended, then pour into molds and cool.
溶かした石鹸基材とハーブの材料をあわせ、

よく混ざり合うまでかき混ぜてください。

そして、型に流し込み、冷ましてください。


※Infusions are made by pouring steaming water over plant parts, 3 tablespoons of dried or fresh herb per cup of water, steeped 10 minutes. Non-chlorinated water is best.

※煎じ液は、熱湯を植物の欠片に注ぎ、10分浸して作ります。(1カップの水に対し、大さじ3のハーブ)

水は非塩素水がベストです。

This recipe called for 3 cups of glycerin soap base. This is the equivalent of about six average-sized bars of glycerin soap, but I ended up with about a dozen smaller, more decorative soaps, which I gave to friends and family.

このレシピは、カップ3杯のグリセリン石鹸基材を使います。

これは平均サイズのグリセリン固形石鹸、およそ6個分です。

しかし、私の場合は、より小さい装飾的な石鹸、1ダースになりました。

私はそれを友人と家族に分けました。

I found this particular soap to be in appropriate for people with dry skin. I do use it in the shower at times or to wash my face and find it works well and smells wonderful. My grandmother, for one, is hooked. She washes her face with it every night, claiming it makes her skin feel like silk. On the whole, the entire procedure is very economical, especially if you pick the herbs and extract the oils yourself. Although each recipe calls for a small quantity of each substance, ingredients may be sold only in larger quantities. To get your money’s worth, you may even consider selling ’em yourself or through a local farmstand.

私は、この特別な石鹸が 乾燥肌の人々とって、

適切なものであることに気が付きました。

私はたまにシャワーで、あるいは、私の顔を洗うのにそれを使うと、

効能はよく、素晴らしい香りがします。

私の祖母はすっかりとりこになっています。

彼女は、毎晩、それで顔を洗います。

肌がシルクのように感じると彼女は言っています。

概して、特にあなたがハーブを摘んで、自分でオイルを抽出するなら、

全体の手順は非常に経済的です。

けれども、レシピの材料はそれぞれ少ない量を要求しますが、

まとまった量でしか買えないかもしれません。

あなたは、現金を得るために、自分自身で、もしくは地元の農場売店を通じて

それらを販売することさえ、考慮に入れてもよいでしょう。


******以上 「心休まる石鹸 記事和訳」 終わり*****


いかがでしたでしょうか?

私だったらオイルを自分で抽出したいですね。(つい欲張ってしまいます)

ツウことで

参考になればこちらもどうぞ!

【石鹸基材の作り方】
http://www.barjp.com/kinuya/shop/rams/mazesentaku/index2.html

【ラベンダーオイル(=インフューズドオイル)の作り方】
http://fivestarbeauty.blog86.fc2.com/blog-entry-415.html

ハーブのエッセンシャルオイルは、上記のハーブオイルとは少し違います
蒸留装置で精製するものです。ちなみに・・
【蒸留装置の作り方】→簡単に作れそうよ
http://oisiso.com/syoutyu_soti.html

そこまでするか~?(笑)

ラベンダーが咲いただけなのに?と我に返るわたし。





スポンサーサイト

theme : 英語・英会話学習
genre : 学校・教育

tag : 和訳 ハーブ石鹸の作り方

comment

管理者にだけ表示を許可する

09 | 2017/10 | 11
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -
プロフィール

tamtamjin

Author:tamtamjin
MOTHER EARTH NEWS は元気になる情報が満載されたアメリカの雑誌です。無料で読めますが、記事は英語。日本を元気にする雑誌をたくさんの人に知ってもらいたい!マザーアースニュース日本版創刊を応援するtamさんの日記です。
皆さんも応援よろしくお願いします。

カテゴリ
最新コメント
最新記事
義援金募集
FC2「東北地方太平洋沖地震」義援金募集につきまして
フリーエリア
月別アーカイブ
リンク
